Friday 9 November 2012

10 DIKTATOR DAN MINUMAN KEGEMARAN MEREKA

Salah satu ciri-ciri diktator, adalah gaya hidup mewah dan megah, manakala rakyat biasa mengalami kelaparan dan kemiskinan.


1. Kim Jong Il (Kim Jong-il)

Bekas pemimpin Korea Utara telah dicirikan oleh sifat-sifat hawa nafsu dan pelbagai lagi. Dia lebih suka Hennesy cognac dan membelanjakan 596,000 lats setahun. 








2. Saddam Hussein (Saddam Hussein)

Bekas pemimpin Iraq adalah bukan sahaja kejam dan kejam, tetapi juga bertentangan dengan Islam, mengambil alkohol. Minuman kegemaran beliau adalah wain merah Matteo Rosé. 




3. Muammar Gaddafi (Muammar Gaddafi)

Gaddafi ialah pemimpin Libya dari tahun 1969 sehingga 2011, semasa Perang Saudara, beliau telah digulingkan daripada jawatan dan telah menjumpai wiski Johnnie Walker Black Label di rumahnya dan di tempat kerja.




4. Nicolae Ceauşescu (Nicolae Ceauşescu)

Bekas diktator Romania, yang mengetuai kerajaan sehingga tahun 1989 dan champagne kegemarannya ialah Chivas Regal. 




5. Pol Pot (Pol Pot)

Pada tahun 1975, Pol Pot menjadi pemimpin Kemboja. Semasa pemerintahannya telah membunuh hampir tiga juta orang.  Wain merah adalah kegemarannya.




6. Mao Zedong (Mao Zedong)

Pengasas Parti Cina Sosialis, Mao Zedong masih dianggap sebagai salah satu tokoh yang paling penting dalam sejarah moden. Sebagai patriot yang benar, dia lebih suka Maotai arak Cina. 




7. Fidel Castro (Fidel Castro)

Bekas pemimpin Cuba bukan sahaja suka curut malah beliau gembira untuk minum mojitos dan wiski Scotch. 




8. Robert Mugabe (Robert Mugabe)

Presiden Zimbabwe telah memerintah sejak 1987 dan hingga ke hari ini dan mendorong negara ke dalam krisis satu mendalam akibat dari corak pemerintahn yang bercelaru. Kadar inflasi juga melambung tinggi. Dalam kes ini, negera Zimbabwe tidak mempunyai makanan yang cukup dan bahan api tetapi ini tidak menghalang presiden menikmati champagne mahal seperti (Bollinger dan Moët & Chandon) serta Johnnie Walker. 




9. Joseph Stalin

Stalin sentiasa menawarkan tetamunya dengan vodka, tetapi dia menjauhkan diri daripada alkohol untuk minda yang tenang untuk mencapai hasil yang dikehendaki tetapi minuman kegemaran beliau adalah manis Khvanchkara wain Georgia. 




10. Benito Mussolini (Benito Mussolini)

Ia dikenali bahawa bekas pemimpin Itali. Benito Mussolini menyukai arak yang diperbuat dari strawberi.



p/s: arak itu haram~

sumber

No comments: