Thursday 4 October 2012

10 BURGER TERMAHAL DI DUNIA

Aku pon tak pasti pa sebab burger-burger ni boleh mahal sampai sedemikian rupa...kalau tengok rupa burger ada yang sama macam burger bakaq kat Malaysia ja...Lani toksah dok cakap banyak meh aku tunjuk gambaq burger-burger yang mahai ni~

1. McGuire's Grand Burger

Harga $ 100. Dijual di pub Ireland dipanggil "McGuire" di Pensacola, Florida, Amerika Syarikat.


2.  Hamburger "Million rupees"

Harga $ 108. Dijual di "Four Seasons" di Jakarta, Indonesia. Bahannya termasuk cendawan dan salad khas Korea.


3.  The DB Royale Double Truffle Burger

Harga $ 120. Dijual di "Moderne" di New York dan di Bistro cawangan di Las Vegas. Sebahagian dagingnya diperap dalam wain merah dan dicampur dengan sayur-sayuran eksotik dan cendawan hitam.


4.  Richard Nouveau Burger

Harga $ 175. Dijual di New York di sebuah sekolah dengan nama "Burger Shop on Wall Street."
Burger ditaburi dengan kerajang emas seberat 25 gram, cendawan hitam, Gruyere gourmet dan gula-gula.


5.  The Burger

Harga $ 200. Restoran makanan segera Burger King di London. Bahan-bahannya ialah daging lembu, cendawan putih, ham, bawang, garam himalaya, organik wainr putih dan mayonis yang luar biasa.


6.  Serendipity Burger

Harga $ 295. Tempat yang dipanggil "Serendipity 3" di New York. Bahannya ialah daging lembu Jepun, mentega dengan campuran 10 jenis herba, garam salai pasifik, keju cheddar, cendawan itam, telur, cendawan putih, sos khas, telur, dan sedekit ramuan rahsia, yang memberikan rasa yang luar biasa.


7.  Absolutely Ridiculous Burger

Harga $ 499. Dijual di bar sukan di Michigan. Berat kira-kira 60 paun.


8.  Douche Burger

Harga $ 666. Anda boleh membelinya di New York di sekitar jalan-jalan di sana. Bahan yang digunakan ialah daging lembu Kobe, keju Gruyere, udang, cendawan, kaviar, dan sos barbeku, yang dibuat dengan menggunakan Kopi Luwak kacang koeynyh.


9.  Kobe Beef and Maine Lobster Burger

Harga $ 777. Anda boleh mencubanya di Las Vegas. Bahannya seperti govyalina Kobe dari Jepun, udang galah segar, bawang caramelized, Brie, keju prosciutto, cuka balsamic, dihidangkan dengan sebotol champagne Dom Perignon merah jambu.



10.  FleurBurger 5000

Harga $ 5000. Sekali lagi boleh didapati di Las Vegas, gamburgernogo modal dunia. Restoran Fleur de Lys. Truffle sos, tryufkli, kentang goreng, dan sebotol Chateau Petrus 1990.



p/s: nampak macam semua burger kat atas ni aku tak boleh makan...beger-beger kat tepi jalan-jalan Malaysia lagi sedap la, slurrrppppp~








No comments: