Wednesday 19 September 2012

BERYOGA BERKUMPULAN SECARA BO...GEL DI U.S

Pergerakkan "Nude Yoga" adalah sama seperti pergerakan yoga secara umum. Walau bagaimanapun, apa yang membuatkan ia menarik adalah: peserta tidak memakai apa-apa pakaian a.k.a nerbogel...hahahahahaha...

Yoga jenis mendapat maklum balas yang baik di penduduk di sana dan berkembang pesat di New York. Banyak kelab kecergasan di bandar tersebut membuka kelas "Nude Yoga" kerana permintaan banyak. Kelas diikuti oleh lelaki dan wanita, walaupun kanak-kanak. Kelas biasanya terdiri daripada 10 hingga 20 orang dari pelbagai etnik dan seksual orientasi (terdapat normal, gay, lesbian, transgender yang juga menyertai kelas ini).


Terdapat banyak sebab mengapa orang yang melakukan yoga senaman telanjang. Salah seorang daripada mereka, kerana ia memberikan pengalaman yang berbeza. "Hasilnya tidak selalunya lebih baik jika dbandingan sepenuhnya berpakaian. Walau bagaimanapun, lebih ramai orang menikmati kebebasan yang lebih besar dalam telanjang," kata Aaron Star, yang mula-mula memperkenalkan yoga ini.


Oleh itu, menurut John Cottrell, pengajar "Yoga bogel" di Salt Lake City, Utah, yoga adalah sesuai dilakukan oleh orang-orang yang pemalu dan kurang keyakinan. "Melalui yoga, mereka boleh menghargai badan mereka sendiri, jadi ia boleh menjadi lebih yakin.


Biasanya untuk sesi latihan, pelatih akan dinasihatkan untuk mempunyai tikar yoga mereka sendiri, tuala yang besar, makanan yang mengandungi protein, dan air. Kemudian, sebelum sesi latihan, peserta telah diminta untuk tidak makan sekurang-kurangnya 2 jam sebelum senaman.


Terdapat tiga peringkat utama, pemula, pertengahan dan lanjutan. Manfaat yoga termasuk:
1. Melancarkan sistem penghadaman
2. Menjadikan badan lebih fleksibel
3. meningkatkan keseimbangan
4. Mewujudkan jantung yang lebih sihat
5. Mewujudkan perut yang lebih kukuh
6. relaksasi
7. mengawal berat
8. meningkatkan tenaga
9. Meningkatkan sistem imun
10. mengurangkan tekanan
11. Keseronokkan
12. Kehidupan Imbangan dan minda



Malah Kim Kardashian juga menyertai "Nude Yoga" tetapi kelas yoga beliau hanya dilakukan di rumahnya saja...private!!! hahahhahaha mesti best instructor yoga Kim ni kalau instructor dia lelaki dan lesbian la...











No comments: